torsdag 24. januar 2013

Oppskrift - Lapper

Hei!

Etter jobb igår hentet jeg Andreas på vei hjem fra jobb. Sniken hadde kjøpt seg nystekte lapper som han gomlet i bilen, og det luktet jo bare fantastisk. Hva er da bedre en å prøve en lavkarbo-variant av disse godsakene?

Her er oppskriften:

5 egg
1 boks cottage cheese
1 ss fiberhusk
1 ts bakepulver
6-7 dråper stevia vanilje
Natreen/sukrin+ eller annen søtning

Jeg blandet først egg og cottage cheese med en stavmikser, deretter rørte jeg inn resten. Fiberhusken bruker noen minutter på å gjøre jobben sin så den blir fyldig etter hvert.

Jeg stekte i smør på middels varme. Det ble totalt 13 stykk av røren, og de jeg ikke spiste underveis la jeg på rist for avkjøling. Da ble de ikke seige og bløte før jeg la de i en boks med lokk inn i kjøleskapet. Spiste de med forskjellig pålegg: kanel, smør eller peanøttsmør. Tror de kunne vært gode med ost eller syltetøy også. Perfekt til å ha med seg til lunsj på skole eller jobb.

Planen er å prøve en gang til uten søtningen, slik at de kan brukes til "lomper", men usikkert om de faller fra hverandre når de blir tynne. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar