mandag 24. september 2012

Du mandag, du mandag..

Hva er det med mandager som er så spesielt? På en side så er det herlig å ta fatt på en ny uke - nye muligheter, men på en annen side, så er det fryktelig tungt noen ganger. Da spesielt hvis man har hatt en fuktig forening med godjentene på lørdagen (les; for mye vin). Det som er irriterende er at søndagsformen ofte følger med meg til langt utover mandagen. Det hjalp ikke akkurat at det ble fryktelig travelt på jobb.... Men alt med et smil :D

Og når formen er "så der", frister det ikke alltid å gå på Elixia som er fylt til randen av folk med dårlig samvittighet etter helgen. Det er da jeg er glad for at min bedre halvdel pusher meg til å stikke på trening. For hva skjer når jeg er ferdig, jo da tusser jeg fornøyd hjem og gleder meg til cottage og kesam, etterfulgt av en lang dusj.

Det er de tunge dagene det er viktig å dra seg ut av sofaen, for da kommer motivasjonen etterhvert!!

Dagens økt ble som vanlig på mandager, ben.
Squats
Lying leg curl
Power squats
Sittende benpress
Sittende tåhev
I tillegg til 40 minutter rask gange med stigning og litt abs.

Middagstips
Kylling i kokosmelk
500 gram kylling
1 brokkoli
1 blomkål
1 grønn paprika
1 løk
2 pakker zero noodles
1 stor boks kokosmelk
Masse spicy krydder

Jeg hakket alt i passe biter, stekte løk og kylling sammen. Deretter la jeg resten av grønnsakene i en stor panne, og hadde i kokosmelken. Kok i pannen til det er passe mørt. Zero noodles hadde jeg i til slutt, fordi de trenger bare å varmes. Etterpå blandet jeg alt sammen til en sunn og næringsrik middag. Det hadde sikkert vært enda bedre med hvitløk i den også, søren at jeg ikke tok bilde..


Klem:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar