fredag 28. september 2012

-TACOFREDAG-

Etter det som plutselig ble en travel uke, har jeg endelig tid til å blogge litt. Treningen har blitt prioritert selv om det har vært mye å gjøre. For meg er det sånn at treningen er noe som står på kalenderen som en to-do ting, ikke noe som jeg gjør om jeg får tid. For når alt kommer til alt så er det det som er problemet til mange mennesker -at treningen ikke blir satt på agenda og at man ikke tar seg tid til det. 

Det har vært en deilig fredag med kort arbeidsdag fordi eldstejenta skulle med tog kl. 14 til Kristiansand på teater med farmor og farfar. Deretter gikk jeg på vinmonopolet for å kjøpe en god rødvin som jeg er så glad i. Jeg får nyte de månedene jeg kan kose meg med vin en lørdagskveld, ettersom alkohol og fitness ikke akkurat hører sammen. 

På treningen idag kjørte jeg andre øvelser på skuldre og triceps enn det som står på programmet. Jeg har følt at jeg ikke får skikkelig kontakt med musklene i de øvelsene som er satt opp, så derfor endret jeg litt på det denne uken. Rumpeøkten igår er det ingenting å si på for den kjennes hvertfall *lykke*

Fredag er tacodag har jeg fått inntrykk av, eller? Ihvertfall lagde jeg min egen versjon av retten, som er minst like god som den tradisjonelle.

Tacosalat
Salat
Paprika
Agurk 
Avocado
Ost
Kjøttdeig med hvitløk
Ostechips*
Eventuelt jalapenos og andre ting du liker i tacoen, men med tanke på at dette er lavkarbotaco, blir hvertfall mais og ananas ekskludert. 

Jeg bruker ikke posekrydder, men krydrer selv med paprikapulver, chili, salt, pepper, cajennepepper, koriander og ikke minst spisskummen. Dropper du spisskummen vil du ikke få den velkjente tacosmaken uansett hvor mye du krydrer. Dette er hemmeligheten.



*Ostechips
Norvegia i skiver, salt og et krydder du liker

Slik gjør du:
Sett ovnen på 200 grader
Del osteskivene i fire deler og legg på et brett med bakepapir
Krydre og sett inn i ovnen på øverste rille
De skal være sprø, ikke myke når du tar de ut, for så å legge på rist. Steketiden variere fra ovn til ovn, men hos meg tar det cirka 10-12 minutter før osten er sprø.

Disse kan godt lages hvis du er sugen på noe digg en kveld. Billig snacks!

Nå skal vi kose oss med Norske Talenter og Senkveld, og muuuligens en episode av Sons of Anarchy... En rååå serie spør du meg.

Tudeluu!!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar