torsdag 25. oktober 2012

Et skritt frem og to tilbake

Etter at jeg bestemte meg for å droppe konkurranse var jeg skikkelig motivert til å løpe, løpe og løpe. Det har forsåvidt gått veldig bra, for alle målene som jeg har satt underveis har stort sett gått i boks. Da jeg kom hjem fra Oslo på tirsdag var jeg så trøtt og sliten at en kollaps på tredemøllen ikke ville vært umulig. Det endte med at jeg lot være, og heller gikk å la med ganske tidlig. Dagen etter, altså på onsdag slet jeg med å stå opp for jeg var så slapp og rett rundt lunsjtider måtte jeg bare kaste inn håndkle og kjøre hjem. Mage i ulage rett og slett

Jeg har kanskje fortalt at magen min reagerer på gluten, noe som har ført til at jeg har kuttet det ut og spiser mat som om jeg har cøliaki. I ettertid har jeg fått vite at man ikke kan få glutenallergi påvist med mindre man har symptomene på det. Det betyr nå at jeg må spise mat som gjør at jeg får reaksjon over lang tid, slik at jeg kan få det påvist av lege. Vi spiste mat på flyplassen så jeg spurte på forhånd om det var glutenfritt og de sa ja. Med den trøblete magen jeg har hatt de to siste dagene, nekter jeg å tro at det var glutenfri mat. Det er kanskje lett å skjønne at det frister lite å fremprovosere allergi over lang tid når det ender med fravær fra jobb i en og en halv dag...

Treningen har måttet vike på grunn av dette, noe som faktisk gjør at jeg er supergira på å ta fatt igjen selv om jeg føler at jeg er satt litt tilbake. Det handler vel om å starte på nytt og ta seg litt i nakken etter litt motgang. Denne helgen håper jeg blir bra med ekte lavkarbomat og sunn snack. Gleder meg til å ta litt bilder til inspo:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar