lørdag 20. oktober 2012

Lørdagskos

Vi har hatt en rolig lørdag og noen ganger er det veldig OK. Eldstejenta fikk en uventet invitasjon til kino med mormor og kusinen, så da ble det Istid 4 på henne idag. De fant jo ut etterhvert at hun allerede hadde sett den, men pytt pytt. Ingenting slår vel en ekstra runde med smågodt og popcorn? Det ble tjo og hei for det om siden vi har den lille vofsen på overnatting.

Her kommer middagstipset:
1 pakke kjøttdeig
2 fedd hvitløk
Cheddar
Rømme
Salsa
Salat
Krydder

Det er så enkelt at man bare blander alt med hendene og former store runde og flate burgere. Dersom de er for tykke så vil de bli veldig høye når du steker de og da må de stekes lengre som gjør at de gjerne blir tørre. Jeg krydret med spisskummen, paprikapulver, chili og koriander denne gang for å få en mild smak av taco. Cheddarosten legger jeg på til slutt, så når den er smeltet er burgeren klar. Siden jeg ikke spiser brød så droppet jeg det, men noen ganger bruker jeg hjemmelagede hamburgerbrød i lavkarbo-style. Jeg legger ut oppskrift neste gang det står på menyen.

















Eksotisk fruktsalat med krem til dessert:
Mango
Honningmelon
Cantaloupemelon
Jordbær
Pasjonsfrukt
Litchi (noen kaller den for kjærlighetsfrukt)


Det smakte fortreffelig, og heldigvis er det massevis til overs så vi har dessert imorgen også:)


Håper dette var til inspirasjon!!!
Ha en super lørdagskveld:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar