onsdag 31. oktober 2012

Knask eller knep

Idag er det Halloween som selvfølgelig betyr at gatene blir fulle av skumle barn på jakt etter godteri. Jeg syns at det er koselig at ungene gleder seg til dette og selv om det er en relativt ny tradisjon her i Norge må vi nok bare akseptere at Halloween er kommet for å bli. Det er vel en del av internasjonaliseringen og det at verden har blitt "mindre". Da jeg var liten visste jeg knapt hva Halloween var, og jeg kan på ett vis skjønne gamle besteforeldres skepsis i forhold til dette. Men jeg mener at det ikke er noe man kan gå å irritere seg over og tenker heller at "If you can't beat'em - join them". Vi må heller glede oss sammen med barna, og det gjør jeg. I ettermiddag skal vi på med hekseklær og skummel sminke for å ringe på dører.
Jeg drar til London imorgen sammen med to av mine søstre og mamma. Flyet går klokken 0910 så vi må være på flyplassen ganske tidlig. Hjerte mitt kommer sikkert til å slå like fort som en kolibri for jeg gleder meg sånn til å være der igjen. Topshop, Zara, New look, Primark og alle andre billige og dyre butikker kommer til å gi meg stjerner i øynene. Jeg er en ekte shopper som kan gå i timesvis og bare se, ta på og beundre alt det flotte. Sist jeg var i London er sikkert 8 år siden med mine Andreas og hans familie. Da måtte jeg opp på rommet etterhvert som jeg handlet fordi det ble så tungt å bære. Fikk til og med gangsperr i armene til slutt. Man skal ikke se bort i fra at det samme skjer denne gangen også.

Treningen er tung fremdeles og jeg kjenner at jeg har lite å gi når jeg er på Elixia. Det blir nok ingen trening idag på grunn av pakking, Halloween, foreldresamtale på skolen og matlaging. Jeg har et trollehår av en annen verden som må vaskes og temmes i kveld for jeg orker ikke å stå opp 1,5 time tidligere enn nødvendig for å gjøre det. Meg og hår..... Det er greit med volum men det får da være grenser:)

Føles som om jeg har kjetting rundt bena når jeg løper:(

Igår lagde jeg en superenkel, men veldig god middag med ytrefilet av svin, blomkål og brokkoli. Fant ut at jeg skulle gi svinekjøtt en ny sjanse etter en del mislykkede forsøk. Det er sånn at svin ofte blir litt tørt når det stekes fordi det er så magert, men jeg liker at det er så rent og fritt for grums. Grums er sånn som kyllingfiletene ser ut nå, med masse hvite "slinser" og blodårer på. Det kan jeg ikke fordra, så jeg leter alltid etter den med minst grums på i butikken. Jeg skar svinekjøttet opp i skiver og stekte de noen minutter på hver side med høy varme for deretter å la de ettersteke under lokk og uten varme. Brukte en god del smør ved stekingen, men det fine er at kjøttet ikke trekker til seg fettet og blir bare liggende som en skysaus. Den kan du bruke som kraft til annen saus. Det ble enkelt og sausefritt igår, men det var veldig godt anyway. Krydret bare med salt og sitronpepper som gir en frisk smak. Legger ut bilde av det sendere idag

Jeg håper å få blogget litt i London også, men hvis ikke så blir innlegget etter turen fullt av kjekke bilder:))

Gledings!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar