fredag 26. oktober 2012

Helgekos og avvenning:)

Endelig er det fredag- fredag- fredag- freeedag. Noen ganger er det bedre med helg enn andre, og denne helgen er en av de hvor det føles ekstra bra. Grunnen til at jeg har bestemt meg for at dette skal bli en superhelg er fordi jeg skal lage masse sunn mat, trene hardt og lenge, kose meg med min lille familie og forhåpentligvis vaske bilen... Som forøvrig burde vært gjort for en mannsalder siden. Jeg har også hatt en ganske lite produktiv uke i når det gjelder trening, men har i det minste brukt god tid på jentene mine. Jeg ble jo også satt ut av spill når det gjelder magen, men nå er det på vei tilbake til å bli så normal som den kan bli.

Treningsplanen for morgendagen er allerede satt og målet er 1,2 mil, pluss et intervallprogram jeg har fått av Villi, en personlig trener på Elixia Madla. Dette tenker jeg setter fart på formen slik at jeg får kjørt meg skikkelig. Planen var å ta med jentene på Elixia Kidz imorgen, men vi var for sene med å sette oss på forhåndsbookingen. Andreas tar seg en økt på ettermiddagen, flinkingen. Kanskje jeg og de to små tar oss en tur på Ostehuset Øst for det er så veldig lenge siden sist vi var der. Med dette været er det vel ingenting som slår et kafebesøk og en heftig kaffe mocca?

Fikk melding av Interoptik om at linsene som jeg skal teste ut var kommet, så jeg gleder meg til å prøve de. Mulig det er håp for meg også i forhold til linsebruk, for de som jeg har prøvd tidligere har vært forferdelig ubehagelige å ha på. Det gjør jo at det ikke frister mer å bruke de og jeg ender opp som halvblind når jeg *kremt* kjører bil og er i butikken for eksempel. Glassene til brillene jeg bestilte forrige uke var også kommet, men de hadde en skade så de måtte bestille nye. Bare krysser fingrene for at de er klare til vi reiser til London, for jeg syns de er så kule.

Idag ble det kyllingsalat til middag med:
Isbergsalat
Agurk
Avocado
Kyllingfilet krydret med rosmarin og sitronpepper
Ostechips
Seterrømme

Rosmarin setter virkelig en god smak på hele retten syns jeg.

Ellers gå det i Pepsi Max Rehab. Jeg drikker så mye at det går ned på høykant på kveldene, så de siste dagene har jeg holdt meg til Farris Bris, vann, kaffe og te. Det går i grunnen ganske greit men det er lite som slår et iskaldt glass med litt "dau" Pepsi Max spør du meg. Men dette skal jeg klare for det er en fryktelig dårlig uvane å holde på sånn, samtidig som at jeg ikke ønsker at ungene skal tro at det er OK med brus i hverdagen. Vi drikker kun brus når de har lagt seg, så de vet ikke hvor mange liter som blir fortært altså:)

Morgendagens middag er ikke 100% bestemt, men en gjentagelse at forrige lørdagsmiddag frister litt faktisk. Jeg har kuttet ut cottage cheese og tyrkisk yoghurt i hverdagen for det gikk jo over stokk og stein. Spør du meg så kan den blandingen sammenlignes med riskrem og da er det fort gjort å spise litt mye ja...

Ble veldig langt dette innlegget, men her er en kosetips dersom du er litt sugen på noe om kvelden:

Twinings of London sin voyage serie; BRAZILIAN BAíA, te med smak av kakaobønner, vanilje og kokos. Smaker fantastisk med to suketter og en dæsj med kremfløte



Ha en fantastisk fredagskveld!!!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar